Trapped in Suburbia maakt ontwerpen met veel aandacht voor interactie en sfeer. Zij vertellen de verhalen van hun opdrachtgevers en betrekken daarbij het publiek. Door deze betrokkenheid ontstaat begrip en een onvergetelijke ervaring. Zo transformeert een verhaal in een belevenis en een publiek in trouwe fans.

“Tell me and I forget, show me and I may remember, involve me and I’ll understand”

Mauritshuis – Roofkunst 10 verhalen

De tentoonstelling toont gestolen objecten uit drie periodes: kunstroof door Franse revolutionairen in 1795, door nazi’s afgepakte kunst van Joodse eigenaren en koloniale roofkunst. Met behulp van virtual reality ontdek je de geschiedenis van deze objecten. Kunstenaarsduo Jongsma + O’Neill toont met video-installaties en digitale technieken hoe die geschiedenis vandaag de dag doorwerkt. Wat zou er gebeuren als alle objecten teruggegeven werden aan hun rechtmatige eigenaars?

In samenwerking met het Humboldt Forum Berlijn.

 

Maria Magdalena

Ontmoet de mysterieuze Maria Magdalena en haar vele gezichten: van kroongetuige, zondares tot feminist. Ze wordt geassocieerd met de vermenging van seksualiteit, sensualiteit en zonde; een baken van hoop en een feministisch icoon. En was ze nu wel of niet getrouwd met Jezus?

Ga mee op ontdekkingstocht langs historische bronnen, indrukwekkende schilderijen, hedendaagse beeldende kunst en populaire cultuur. Ze zalft, verleidt, huilt, bidt, verkondigt, bekeert, en verricht wonderen. Zo openbaren zich haar vele gedaantes: van kroongetuige tot zondares tot feminist. En wat zegt haar blik ons? Indringend, peinzend, uitdagend, schuldbewust of toch uitnodigend.

Maria Magdalena is steeds een spiegel van de tijd en daarom zetten we haar letterlijk en figuurlijk in de spotlight. In deze tentoonstelling zijn we een stap verder gegaan met het gebruik van licht. Licht gebruikte we hier als uitgangspunt in het ontwerpproces waardoor er een heel verrassende tentoonstelling is ontstaan.

Hof van NL

In opdracht van en samenwerking met museum Dordrecht hebben wij het nieuwe tentoonstellingsconcept, de gehele inrichting, vormgeving en branding ontwikkeld. In het geheel vernieuwde museum Hof van NL beleef je hoe wij in Nederland omgaan met onze vrijheden, vroeger en nu, verteld vanuit verschillende perspectieven. In 1572 werd er in Dordrecht in het Hof, in opdracht van Willem van Oranje, de Eerste Vrije Statenvergadering gehouden. Aan de hand van dit soort belangrijke historische gebeurtenissen en door middel van interactieve installaties en spannende interactieve tours ontdek je het museum, onze vrijheden en hoe jij daar mee omgaat. Speciaal voor families met kleintjes is er een interactieve avonturen speurtocht en voor de oudere kinderen een spannende escapetour.

Fotografie:Bram Vreugdenhil, Daisy von Dutch, Trapped in Suburbia

Met dank aan; Dordrechts Museum, Jos Verwer, Studio Roodenburch, Boer en Van Wijk, Astrid Sy, Kiza Magendane, Raven van Dorst, Ferry Piekart, Marieke van Leeuwen, OORbit Studio, Mystery City Games, Rianne van Duin, Shosho.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hof van Nederland (@hofvannl)

The Ghosts of Sunday Morning

In de tentoonstelling The Ghosts of Sunday Morning brengt Design Museum Den Bosch een ode aan de vakmensen van het Europees Keramisch Werkcentrum. Een dertigtal van de meest toonaangevende werken uit de geschiedenis van het EKWC wordt opnieuw geïnterpreteerd en uitgevoerd in witte klei, waardoor een wondermooi en spookachtig beeld ontstaat waarin heden en verleden overlappen.

Om deze sfeer te realiseren hebben we er voor gekozen om alle transparante zuilen te vullen met mist. Door de mist krijgt het een mysterieus effect. Dit effect wordt versterkt doordat je op de achtergrond de soundscape speelt van het bijzondere geluid van keramiek dat net uit de oven komt.

Upside Down Amsterdam

The Upside Down Amsterdam  is de grootste instagram-experience in Europa met 1.500m2 en 25 kamers en decors. Trapped in Suburbia nam het conceptontwikkeling, ruimtelijk ontwerp en het ervaringsontwerp van zowel de experience als het restaurant voor hun rekening. Voor ons een uitdagende en interessante opdracht waarbij wij met name waardevolle kennis en ervaring hebben opgedaan over een moeilijk bereikbare jongere doelgroep.

The Upside Down Amsterdam wilt bezoekers inspireren om te creëren. Je kunt je uitleven met het maken van foto’s en video’s in onze kamers en decors, je kunt alles aanraken en helemaal los gaan. The Upside Down Amsterdam vertelt op een toegankelijke manier over de typisch hedendaagse Nederlandse cultuur. Weg met de molens, klompen en tulpen! Ze laten je het nieuwe Nederland zien: alles waar ze bij The Upside Down trots op zijn, zoals diversiteit, de geweldige dance scene, of onze abnormale voorkeur voor chocolade en snoep.

This is Experience Design


Met de term Experience Design denken mensen vaak aan digitale interactie, wij zien dat net even anders

Op basis van onze projecten hebben wij onze filosofie vertaald naar een interactieve publicatie. Deze monogram is een belichaming van ons motto van Confusius; “Tell me and I’ll forget. Show me and I may remember. Involve me and I’ll understand.”

Het boek bestaat uit twee 10“ vinyl platen die de verhalen vertellen achter de projecten. Het boek heeft 156 pagina’s vol met foto’s van ons werk. Door het boek te bekijken en de platen gelijktijdig te beluisteren zal je het boek op een andere manier ervaren.

Met een voorwoord van Erik Kessels van KesselsKramer en gepubliceerd door Coltrane en Dixon.

Luister naar het geluidsfragment van kant twee – The Medium is the Message.

      The Medium is the Message (Sample) - Trapped in Suburbia

 

This is Experience Design is te koop.

Shipping Options (Incl. Book €34,95)