Develops

Van afval naar een huisstijl

Sandra van Vliet, van Develops, realiseert uw ideeen.

Sandra maakt gebruik van flip-over borden. Om haar klanten de processen uit te leggen schets ze alles op de grote flip-over vellen De gebruikte vellen worden gebruikt door de drukker die hieruit de verschillende onderdelen van de identiteit snijdt: briefpapier, visitekaartjes, schrijfblokken en enveloppen. Eenvoudig, geen grote printkosten en een handige manier om haar schetsen te recyclen.

Door deze werkwijze creëert Sandra haar eigen identiteit en die is altijd uniek. Mensen ervaren dus niet een representatie maar de werkelijke weergave van haar proces, op het werkelijke flip-over papier.

develops.nl

Hague Talks

HagueTalks is een podium en een broedplaats voor nieuwe ideeën en perspectieven, een forum voor discussies en uitgangspunt voor concrete plannen. Het is het platform dat de bal aan het rollen moet brengen in het streven naar vrede en recht.

Het eerste HagueTalks evenement vond plaats in het Vredespaleis in Den Haag. Ondertussen reist HagueTalks de wereld rond. Voor elke locatie, wordt er een kleurenschema gemaakt op basis van de prominente kleuren van die bepaalde locatie. En daardoor heeft elke locatie een eigen identiteit.

Het logo toont de start van het vredesproces en de kettingreactie die volgt. Deze kettingreactie wordt vertaald door de laatste letter als een dominosteen te laten vallen. Dit element zal je overal in de identiteit tegenkomen.

haguetalks.com


Trapped in Suburbia award
Brons | 2015 Hiiibrand Awards

Escamp

Escamp is een citylab, het is een multifunctioneel talentcenter in de wijk Escamp Den Haag. Het is niet alleen een identiteit voor het lab maar uiteindelijk leidt het tot een identiteit voor de gehele wijk.

Gemeenschap en saamhorigheid zijn de basis voor de identiteit van Escamp. Het lab werd opgericht om culturele barrières af te breken tussen verschillende groepen maar ook verschillende groepen juist te verenigen. Het lab richt zich op kunst, design, media, technologie en de culinaire keuken.

Voor identiteit hebben we ons laten inspireren door sportclubs waar kameraadschap en verenigd zijn ook centraal staan. Daarom is er in de identiteit gebruik gemaakt van een gedurfde en unieke kleurstelling, zoals bij een voetbalclub en op die manier een herkenbaar merk te bouwen.

Love Life Festival

Het festival werd georganiseerd om het bewustzijn te vergroten van safe sex onder de jongeren in Den Haag. De campagne heeft een sterke visuele identiteit waarbij het hart de belangrijkste rol speelt. Het hart symboliseert twee mensen die seks hebben, als geheel, maar ook als 2 vormen om zichzelf te beschermen. De verschillende kleuren worden gekozen omdat aids invloed op alle mensen heeft, ongeacht hun sociale achtergrond of seksuele voorkeur. Het zwart heeft een sterke link naar het nachtleven, waar de meerderheid van de doelgroep kan worden gevonden.

Om de visuele identiteit te versterken, hebben we veel gebruik gemaakt van scherpe en grappige short copy, om mensen te laten denken, lachen, of te provoceren. Het was een andere en nieuwe benadering om de boodschap van veilige seks over te brengen, alleen mensen bang maken werkt niet. Dus waarom niet proberen met een beetje humor?

Wie is de nar?

Wie is de Nar? is een festival om aandacht te geven aan het belang van het Nederlands Theater Instituut. Het is een festival in het administratieve centrum van ons land, de stad Den Haag. “Wie is de Nar? Spelen met de macht” laat zien hoe de rol van de Nar in onze tijd is veranderd, in het theater en in het dagelijks leven. Wie is de Nar? probeert greep te krijgen op de rol die de Nar speelt. Drie expo’s, voorstellingen (op straat en in het theater) en debatten waren onderdeel van het festival.

De identiteit bestaan ​​uit logo’s, animaties, stationair, posters, flyers, banners, folders en website. We besloten om het ontwerp de kleuren zwart wit te geven, hierdoor valt het goed op in het straatbeeld wat hoofdzakelijk gevuld is met CMYK beelden. Het symboliseert ook de culturele armoede die sterker zal groeien als gevolg van de bezuinigingen. Om dit te versterken, hebben we de Nar een sinistere grijns gegeven.


Trapped in Suburbia award
Finalist | 2013 European Design Awards
Merit | 2013 Hiiibrand Design Award

Just Peace

justpeacethehague.com


Trapped in Suburbia award

Goud | 2015 International Design Award

Fresh Tracks Europe

Fresh Tracks Europe is een dans netwerk voor jongeren voor een nieuwe generatie choreografen.
De nieuwe identiteit is gebaseerd op een reeks dansende lichaamsdelen in combinatie met gekleurde basisvormen. Met deze bouwstenen hebben we een identiteit gecreëerd met veel ruimte om te spelen. Het symboliseert de filosofie van Fresh Tracks Europe, waar de verschillende Europese dansgroepen samenwerken om samen een ​​nieuwe dance generatie te creëren.

De identiteit bestaan ​​uit een logo, animaties, briefpapier, visitekaartjes, posters, flyers, banners, folders en de website.


Trapped in Suburbia award
Zilver | 2012 European Design Awards
Zilver | 2012 International Design Awards
Finalist | 2013 Hiiibrand Design Award

Driiip

De drie cirkels in het logo van Driiip vertegenwoordigen de drie basis elementen in druppelirigatie – water, het leven en de aarde. Druppelirrigatie een uiterst nauwkeurige en zuinige manier van irrigatie die langzaam waterdruppels afgeeft die vervolgens direct opgenomen worden door de plant.

Deze drie elementen keren terug in de gehele identiteit o.a. in grafische illustraties van het proces en in de fotografie van de planten. Met deze grafische elementen wordt speels mee omgegaan. Een voorbeeld is dat aarde op de bodem van het briefpapier ligt.