Branding draait voor Trapped in Suburbia om een totale ervaring van een merk. Dit gaat veel verder dan een logo en wat kleur. Wij vertalen een merkstrategie door naar een tastbare beleving. Hierdoor wordt een merk letterlijk voelbaar voor een publiek. Het merkt komt tot leven en dit zorgt voor duurzame relatie met de doelgroep.

Tell me and I’ll forget, show me and I may remember, involve me and I’ll understand.

Graphic Matters 2

Graphic Matters is een tweejaarlijks graphic design festival in Breda dat laat zien hoe ontwerpers het perspectief van mensen op actuele kwesties kunnen vormgeven en beïnvloeden.

Het thema van 2019 was Information Superpower. Van visuele statistiek tot interactieve datavisualisatie; ontwerpers gebruiken hun superkrachten om de wereld inzichtelijk te maken. Automatische gegenereerde grafieken en staafdiagrammen zijn niet langer voldoende. Ontwerpers ontwikkelen samen met programmeurs, journalisten en onderzoekers nieuwe manieren om complexe situaties, bergen data en ingewikkelde systemen te verbeelden.

Photography by: Edwin Wiekens/ Rosa Meininger / Almichael Fraay

Graphic Matters

Graphic Matters is een tweejaarlijks graphic design festival in Breda dat laat zien hoe ontwerpers het perspectief van mensen op actuele kwesties kunnen vormgeven en beïnvloeden.
Als ontwerper kan je mensen in beweging brengen, daarom is het logo van Graphic Matters een geanimeerd en bewegend logo. Het draait rond het onderwerp en bekijkt een probleem vanuit elke hoek. Het logo zal de komende jaren de kern van de identiteit vormen, de visuals zullen tijdens elke editie veranderen naargelang het thema.
In 2017 was het thema SHUT UP! SPEAK UP! Ontwerpers werden aangespoord om een standpunt in te nemen en deel te nemen aan het debat. Voor het design van 2017 hebben we ons laten inspireren door de beeldtaal van protestbewegingen.

Just Peace

justpeacethehague.com


Trapped in Suburbia award

Goud | International Design Award

Driiip

De drie cirkels in het logo van Driiip vertegenwoordigen de drie basis elementen in druppelirrigatie – water, het leven en de aarde. Druppelirrigatie is een uiterst nauwkeurige en zuinige manier van irrigatie die langzaam waterdruppels afgeeft die vervolgens direct opgenomen worden door de plant.

Deze drie elementen keren terug in de gehele identiteit o.a. in grafische illustraties van het proces en in de fotografie van de planten.

 

Trapped in Suburbia award

Bronze | Hiii Brand Awards

Fresh Tracks Europe

Fresh Tracks Europe is een dans netwerk voor jongeren voor een nieuwe generatie choreografen.
De nieuwe identiteit is gebaseerd op een reeks dansende lichaamsdelen in combinatie met gekleurde basisvormen. Met deze bouwstenen hebben we een identiteit gecreëerd met veel ruimte om te spelen. Het symboliseert de filosofie van Fresh Tracks Europe, waar de verschillende Europese dansgroepen samenwerken om samen een ​​nieuwe dance generatie te creëren.

De identiteit bestaan ​​uit een logo, animaties, briefpapier, visitekaartjes, posters, flyers, banners, folders en de website.


Trapped in Suburbia award
Zilver | European Design Awards
Zilver | International Design Awards
Finalist | Hiiibrand Design Award

Develops

Van afval naar een huisstijl

Sandra van Vliet van Develops maakt veel gebruik van flip-over borden. Om haar klanten de processen uit te leggen schets ze alles op de grote flip-over vellen. Deze vellen worden gebruikt door de drukker die hieruit de verschillende onderdelen van de identiteit snijdt: briefpapier, visitekaartjes, schrijfblokken en enveloppen. Eenvoudig, geen grote printkosten en een handige manier om haar schetsen te recyclen. Door deze werkwijze creëert Sandra haar eigen identiteit en die is altijd uniek.

Hague Talks

HagueTalks is een podium en een broedplaats voor nieuwe ideeën en perspectieven, een forum voor discussies en uitgangspunt voor concrete plannen. Het is het platform dat de bal aan het rollen moet brengen in het streven naar vrede en recht.

Het eerste HagueTalks evenement vond plaats in het Vredespaleis in Den Haag. Ondertussen reist HagueTalks de wereld rond. Voor elke locatie, wordt er een kleurenschema gemaakt op basis van de prominente kleuren van die bepaalde locatie. En daardoor heeft elke locatie een eigen identiteit.

Het logo toont de start van het vredesproces en de kettingreactie die volgt. Deze kettingreactie wordt vertaald door de laatste letter als een dominosteen te laten vallen. Dit element zal je overal in de identiteit tegenkomen.

haguetalks.com


Trapped in Suburbia award
Brons | Hiiibrand Awards