Upside Down Amsterdam

The Upside Down Amsterdam  is de grootste instagram-experience in Europa met 1.500m2 en 25 kamers en decors. Trapped in Suburbia nam het conceptontwikkeling, ruimtelijk ontwerp en het ervaringsontwerp van zowel de experience als het restaurant voor hun rekening. Voor ons een uitdagende en interessante opdracht waarbij wij met name waardevolle kennis en ervaring hebben opgedaan over een moeilijk bereikbare jongere doelgroep.

The Upside Down Amsterdam wilt bezoekers inspireren om te creëren. Je kunt je uitleven met het maken van foto’s en video’s in onze kamers en decors, je kunt alles aanraken en helemaal los gaan. The Upside Down Amsterdam vertelt op een toegankelijke manier over de typisch hedendaagse Nederlandse cultuur. Weg met de molens, klompen en tulpen! Ze laten je het nieuwe Nederland zien: alles waar ze bij The Upside Down trots op zijn, zoals diversiteit, de geweldige dance scene, of onze abnormale voorkeur voor chocolade en snoep.

Wolterinck – Designing Your World

Het nieuwe inspiratieboek van Wolterinck (Uitgeverij Terra). Een prachtige uitgave voor op de koffietafel, met maar liefst 352 pagina’s vol schitterende foto’s van hun mooiste projecten – van het interior design van een exclusief jacht tot de styling van een villa in Griekenland en van de nieuwste door Wolterinck ontworpen producten tot de lay-out en beplanting van indrukwekkende tuinen. Inclusief een los boekje (40 pagina’s) met verdiepende teksten over de disciplines waarin Wolterinck werkzaam is, aangevuld met voor- en na-foto’s, plattegronden en ontwerptekeningen.

Fotografie: Peter Baas en Marco Peters.

Graphic Matters

Graphic Matters is een tweejaarlijks graphic design festival in Breda dat laat zien hoe ontwerpers het perspectief van mensen op actuele kwesties kunnen vormgeven en beïnvloeden.
Als ontwerper kan je mensen in beweging brengen, daarom is het logo van Graphic Matters een geanimeerd en bewegend logo. Het draait rond het onderwerp en bekijkt een probleem vanuit elke hoek. Het logo zal de komende jaren de kern van de identiteit vormen, de visuals zullen tijdens elke editie veranderen naargelang het thema.
In 2017 was het thema SHUT UP! SPEAK UP! Ontwerpers werden aangespoord om een standpunt in te nemen en deel te nemen aan het debat. Voor het design van 2017 hebben we ons laten inspireren door de beeldtaal van protestbewegingen.

Develops

Van afval naar een huisstijl

Sandra van Vliet van Develops maakt veel gebruik van flip-over borden. Om haar klanten de processen uit te leggen schets ze alles op de grote flip-over vellen. Deze vellen worden gebruikt door de drukker die hieruit de verschillende onderdelen van de identiteit snijdt: briefpapier, visitekaartjes, schrijfblokken en enveloppen. Eenvoudig, geen grote printkosten en een handige manier om haar schetsen te recyclen. Door deze werkwijze creëert Sandra haar eigen identiteit en die is altijd uniek.

Hague Talks

HagueTalks is een podium en een broedplaats voor nieuwe ideeën en perspectieven, een forum voor discussies en uitgangspunt voor concrete plannen. Het is het platform dat de bal aan het rollen moet brengen in het streven naar vrede en recht.

Het eerste HagueTalks evenement vond plaats in het Vredespaleis in Den Haag. Ondertussen reist HagueTalks de wereld rond. Voor elke locatie, wordt er een kleurenschema gemaakt op basis van de prominente kleuren van die bepaalde locatie. En daardoor heeft elke locatie een eigen identiteit.

Het logo toont de start van het vredesproces en de kettingreactie die volgt. Deze kettingreactie wordt vertaald door de laatste letter als een dominosteen te laten vallen. Dit element zal je overal in de identiteit tegenkomen.

haguetalks.com


Trapped in Suburbia award
Brons | Hiiibrand Awards

Escamp

Escamp is een citylab, het is een multifunctioneel talentcenter in de wijk Escamp Den Haag. Het is niet alleen een identiteit voor het lab maar uiteindelijk leidt het tot een identiteit voor de gehele wijk. Gemeenschap en saamhorigheid zijn de basis voor de identiteit van Escamp. Het lab werd opgericht om culturele barrières af te breken tussen verschillende groepen maar ook verschillende groepen juist te verenigen. Het lab richt zich op kunst, design, media, technologie en de culinaire keuken.

Voor identiteit hebben we ons laten inspireren door sportclubs waar kameraadschap en verenigd zijn ook centraal staan. Daarom is er in de identiteit gebruik gemaakt van een gedurfde en unieke kleurstelling, zoals bij een voetbalclub en op die manier een herkenbaar merk te bouwen.

Love Life Festival

Het festival werd georganiseerd om het bewustzijn te vergroten van safe sex onder de jongeren in Den Haag. De campagne heeft een sterke visuele identiteit waarbij het hart de belangrijkste rol speelt. Het hart symboliseert twee mensen die seks hebben, als geheel, maar ook als 2 vormen om zichzelf te beschermen. De verschillende kleuren worden gekozen omdat aids invloed op alle mensen heeft, ongeacht hun sociale achtergrond of seksuele voorkeur. Het zwart heeft een sterke link naar het nachtleven, waar de meerderheid van de doelgroep kan worden gevonden.

Om de visuele identiteit te versterken, hebben we veel gebruik gemaakt van scherpe en grappige short copy, om mensen te laten denken, lachen, of te provoceren. Het was een andere en nieuwe benadering om de boodschap van veilige seks over te brengen, alleen mensen bang maken werkt niet. Dus waarom niet proberen met een beetje humor?

Wie is de nar?

Wie is de Nar? was een festival om aandacht te geven aan het belang van het Nederlands Theater Instituut. De identiteit bestaan ​​uit logo’s, animaties, stationair, posters, flyers, banners, folders en website. We besloten om het ontwerp de kleuren zwart wit te geven, hierdoor valt het goed op in het straatbeeld wat hoofdzakelijk gevuld is met CMYK beelden. Het symboliseert ook de culturele armoede die sterker zal groeien als gevolg van de bezuinigingen. Om dit te versterken, hebben we de Nar een sinistere grijns gegeven.


Trapped in Suburbia award
Finalist | European Design Awards
Merit | Hiiibrand Design Award

Just Peace

justpeacethehague.com


Trapped in Suburbia award

Goud | International Design Award

Fresh Tracks Europe

Fresh Tracks Europe is een dans netwerk voor jongeren voor een nieuwe generatie choreografen.
De nieuwe identiteit is gebaseerd op een reeks dansende lichaamsdelen in combinatie met gekleurde basisvormen. Met deze bouwstenen hebben we een identiteit gecreëerd met veel ruimte om te spelen. Het symboliseert de filosofie van Fresh Tracks Europe, waar de verschillende Europese dansgroepen samenwerken om samen een ​​nieuwe dance generatie te creëren.

De identiteit bestaan ​​uit een logo, animaties, briefpapier, visitekaartjes, posters, flyers, banners, folders en de website.


Trapped in Suburbia award
Zilver | European Design Awards
Zilver | International Design Awards
Finalist | Hiiibrand Design Award

Driiip

De drie cirkels in het logo van Driiip vertegenwoordigen de drie basis elementen in druppelirrigatie – water, het leven en de aarde. Druppelirrigatie is een uiterst nauwkeurige en zuinige manier van irrigatie die langzaam waterdruppels afgeeft die vervolgens direct opgenomen worden door de plant.

Deze drie elementen keren terug in de gehele identiteit o.a. in grafische illustraties van het proces en in de fotografie van de planten.

 

Trapped in Suburbia award

Bronze | Hiii Brand Awards