Hof van NL

In opdracht van en samenwerking met museum Dordrecht hebben wij het nieuwe tentoonstellingsconcept, de gehele inrichting, vormgeving en branding ontwikkeld. In het geheel vernieuwde museum Hof van NL beleef je hoe wij in Nederland omgaan met onze vrijheden, vroeger en nu, verteld vanuit verschillende perspectieven. In 1572 werd er in Dordrecht in het Hof, in opdracht van Willem van Oranje, de Eerste Vrije Statenvergadering gehouden. Aan de hand van dit soort belangrijke historische gebeurtenissen en door middel van interactieve installaties en spannende interactieve tours ontdek je het museum, onze vrijheden en hoe jij daar mee omgaat. Speciaal voor families met kleintjes is er een interactieve avonturen speurtocht en voor de oudere kinderen een spannende escapetour.

Fotografie:Bram Vreugdenhil, Daisy von Dutch, Trapped in Suburbia

Met dank aan; Dordrechts Museum, Jos Verwer, Studio Roodenburch, Boer en Van Wijk, Astrid Sy, Kiza Magendane, Raven van Dorst, Ferry Piekart, Marieke van Leeuwen, OORbit Studio, Mystery City Games, Rianne van Duin, Shosho.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hof van Nederland (@hofvannl)

Graphic Matters 2

Graphic Matters is een tweejaarlijks graphic design festival in Breda dat laat zien hoe ontwerpers het perspectief van mensen op actuele kwesties kunnen vormgeven en beïnvloeden.

Het thema van 2019 was Information Superpower. Van visuele statistiek tot interactieve datavisualisatie; ontwerpers gebruiken hun superkrachten om de wereld inzichtelijk te maken. Automatische gegenereerde grafieken en staafdiagrammen zijn niet langer voldoende. Ontwerpers ontwikkelen samen met programmeurs, journalisten en onderzoekers nieuwe manieren om complexe situaties, bergen data en ingewikkelde systemen te verbeelden.

Photography by: Edwin Wiekens/ Rosa Meininger / Almichael Fraay

Wolterinck – Designing Your World

Het nieuwe inspiratieboek van Wolterinck (Uitgeverij Terra). Een prachtige uitgave voor op de koffietafel, met maar liefst 352 pagina’s vol schitterende foto’s van hun mooiste projecten – van het interior design van een exclusief jacht tot de styling van een villa in Griekenland en van de nieuwste door Wolterinck ontworpen producten tot de lay-out en beplanting van indrukwekkende tuinen. Inclusief een los boekje (40 pagina’s) met verdiepende teksten over de disciplines waarin Wolterinck werkzaam is, aangevuld met voor- en na-foto’s, plattegronden en ontwerptekeningen.

Fotografie: Peter Baas en Marco Peters.

Develops

Van afval naar een huisstijl

Sandra van Vliet van Develops maakt veel gebruik van flip-over borden. Om haar klanten de processen uit te leggen schets ze alles op de grote flip-over vellen. Deze vellen worden gebruikt door de drukker die hieruit de verschillende onderdelen van de identiteit snijdt: briefpapier, visitekaartjes, schrijfblokken en enveloppen. Eenvoudig, geen grote printkosten en een handige manier om haar schetsen te recyclen. Door deze werkwijze creëert Sandra haar eigen identiteit en die is altijd uniek.

Escamp

Escamp is een citylab, het is een multifunctioneel talentcenter in de wijk Escamp Den Haag. Het is niet alleen een identiteit voor het lab maar uiteindelijk leidt het tot een identiteit voor de gehele wijk. Gemeenschap en saamhorigheid zijn de basis voor de identiteit van Escamp. Het lab werd opgericht om culturele barrières af te breken tussen verschillende groepen maar ook verschillende groepen juist te verenigen. Het lab richt zich op kunst, design, media, technologie en de culinaire keuken.

Voor identiteit hebben we ons laten inspireren door sportclubs waar kameraadschap en verenigd zijn ook centraal staan. Daarom is er in de identiteit gebruik gemaakt van een gedurfde en unieke kleurstelling, zoals bij een voetbalclub en op die manier een herkenbaar merk te bouwen.

Wie is de nar?

Wie is de Nar? was een festival om aandacht te geven aan het belang van het Nederlands Theater Instituut. De identiteit bestaan ​​uit logo’s, animaties, stationair, posters, flyers, banners, folders en website. We besloten om het ontwerp de kleuren zwart wit te geven, hierdoor valt het goed op in het straatbeeld wat hoofdzakelijk gevuld is met CMYK beelden. Het symboliseert ook de culturele armoede die sterker zal groeien als gevolg van de bezuinigingen. Om dit te versterken, hebben we de Nar een sinistere grijns gegeven.


Trapped in Suburbia award
Finalist | European Design Awards
Merit | Hiiibrand Design Award

Just Peace

justpeacethehague.com


Trapped in Suburbia award

Goud | International Design Award

Fresh Tracks Europe

Fresh Tracks Europe is een dans netwerk voor jongeren voor een nieuwe generatie choreografen.
De nieuwe identiteit is gebaseerd op een reeks dansende lichaamsdelen in combinatie met gekleurde basisvormen. Met deze bouwstenen hebben we een identiteit gecreëerd met veel ruimte om te spelen. Het symboliseert de filosofie van Fresh Tracks Europe, waar de verschillende Europese dansgroepen samenwerken om samen een ​​nieuwe dance generatie te creëren.

De identiteit bestaan ​​uit een logo, animaties, briefpapier, visitekaartjes, posters, flyers, banners, folders en de website.


Trapped in Suburbia award
Zilver | European Design Awards
Zilver | International Design Awards
Finalist | Hiiibrand Design Award

Driiip

De drie cirkels in het logo van Driiip vertegenwoordigen de drie basis elementen in druppelirrigatie – water, het leven en de aarde. Druppelirrigatie is een uiterst nauwkeurige en zuinige manier van irrigatie die langzaam waterdruppels afgeeft die vervolgens direct opgenomen worden door de plant.

Deze drie elementen keren terug in de gehele identiteit o.a. in grafische illustraties van het proces en in de fotografie van de planten.

 

Trapped in Suburbia award

Bronze | Hiii Brand Awards