Social Signals

We maken iedere dag gebruik van sociale signalen. Door ‘liking’ en ’tweeting’ gebruiken we sociale media om onze interesses aan te geven. In 110 vlaggen hebben we de Social Signals van Valkenberg Park in Breda vastgelegd dit was een samenwerking tussen Graphic Design Festival Breda en Trapped in Suburbia. Het project onderzoekt hoe het park kan worden gezien als een afspiegeling van de maatschappij. Informatie wordt verzameld op welke verschillende manieren het park van Breda wordt gebruikt door stadsbewoners. Valkenberg Park is de hoofdader van de stad die iedereen moet passeren op hun weg naar het centraal station of het stadscentrum. In de zomermaanden is het park een recreatieve plek voor de bewoners van Breda. Omdat het park wordt gebruikt door veel verschillende mensen is het een micro-samenleving. De gegevens die we verzameld over het park laten zien hoe deze samenleving functioneert. Sociale Signals bestaat uit 110 vlaggen die een visuele weergave geven van de verzamelde informatie. De vlaggen worden geplaatst in het park en laten zien hoe belangrijk het park is voor de stad. De vlaggen maakten ook deel uit van het ‘ik hou van Breda’ tentoonstelling in het Museum Moti.

Auto Play

Als onderdeel van de Graphic Design Festival Breda 2015 zijn wij uitgenodigd om een nieuwe interactieve installatie te creëren voor de 3sec.gallery, een exhibitie ruimte gevestigd aan beide zijden langs de entree in een parkeergarage in Breda. In samenwerking met Koen Herfst (drummer van o.a. Armin van Buuren) hebben we een experimentele interactie gecreëerd tussen analoog en digitaal, beeld en tekst. Auto Play is een serie van 25 muziek posters die reageren op passerende auto’s, fietsers en voetgangers.

Omslag! 85 jaar VPRO Gids

85 jaar de tv gids van de VPRO.
Deze expositie in het Graphic Design Museum (nu Moti) was een eerbetoon aan de schitterende reeks uitgaven. De VPRO begon al vroeg met talentvolle ontwerpers/kunstenaars de ruimte te geven om met verrassende ontwerpen te komen voor de covers.