Diligentia Theater

We werden gevraagd om een humoristische postercampagne te maken voor het theater Diligentia. Wat moet je doen? Humor is niet universeel, maar bij kinderen lijkt het gevoel voor humor wel aardig hetzelfde te zijn. Dus we dachten terug aan onze jeugd, toen we snorren en baarden tekende op elke foto in oma’s roddelbladen. We gebruikten een portret van de directeur van het theater, drukten dit als een poster en we studenten en ontwerpers uitgenodigd om in te sluiten met de pret! In totaal hebben we ongeveer 100 posters die rond de stad van Den Haag hangen.

Escamp

Escamp is een citylab, het is een multifunctioneel talentcenter in de wijk Escamp Den Haag. Het is niet alleen een identiteit voor het lab maar uiteindelijk leidt het tot een identiteit voor de gehele wijk. Gemeenschap en saamhorigheid zijn de basis voor de identiteit van Escamp. Het lab werd opgericht om culturele barrières af te breken tussen verschillende groepen maar ook verschillende groepen juist te verenigen. Het lab richt zich op kunst, design, media, technologie en de culinaire keuken.

Voor identiteit hebben we ons laten inspireren door sportclubs waar kameraadschap en verenigd zijn ook centraal staan. Daarom is er in de identiteit gebruik gemaakt van een gedurfde en unieke kleurstelling, zoals bij een voetbalclub en op die manier een herkenbaar merk te bouwen.

Love Life Festival

Het festival werd georganiseerd om het bewustzijn te vergroten van safe sex onder de jongeren in Den Haag. De campagne heeft een sterke visuele identiteit waarbij het hart de belangrijkste rol speelt. Het hart symboliseert twee mensen die seks hebben, als geheel, maar ook als 2 vormen om zichzelf te beschermen. De verschillende kleuren worden gekozen omdat aids invloed op alle mensen heeft, ongeacht hun sociale achtergrond of seksuele voorkeur. Het zwart heeft een sterke link naar het nachtleven, waar de meerderheid van de doelgroep kan worden gevonden.

Om de visuele identiteit te versterken, hebben we veel gebruik gemaakt van scherpe en grappige short copy, om mensen te laten denken, lachen, of te provoceren. Het was een andere en nieuwe benadering om de boodschap van veilige seks over te brengen, alleen mensen bang maken werkt niet. Dus waarom niet proberen met een beetje humor?

Wie is de nar?

Wie is de Nar? was een festival om aandacht te geven aan het belang van het Nederlands Theater Instituut. De identiteit bestaan ​​uit logo’s, animaties, stationair, posters, flyers, banners, folders en website. We besloten om het ontwerp de kleuren zwart wit te geven, hierdoor valt het goed op in het straatbeeld wat hoofdzakelijk gevuld is met CMYK beelden. Het symboliseert ook de culturele armoede die sterker zal groeien als gevolg van de bezuinigingen. Om dit te versterken, hebben we de Nar een sinistere grijns gegeven.


Trapped in Suburbia award
Finalist | European Design Awards
Merit | Hiiibrand Design Award

Just Peace

justpeacethehague.com


Trapped in Suburbia award

Goud | International Design Award

Fresh Tracks Europe

Fresh Tracks Europe is een dans netwerk voor jongeren voor een nieuwe generatie choreografen.
De nieuwe identiteit is gebaseerd op een reeks dansende lichaamsdelen in combinatie met gekleurde basisvormen. Met deze bouwstenen hebben we een identiteit gecreëerd met veel ruimte om te spelen. Het symboliseert de filosofie van Fresh Tracks Europe, waar de verschillende Europese dansgroepen samenwerken om samen een ​​nieuwe dance generatie te creëren.

De identiteit bestaan ​​uit een logo, animaties, briefpapier, visitekaartjes, posters, flyers, banners, folders en de website.


Trapped in Suburbia award
Zilver | European Design Awards
Zilver | International Design Awards
Finalist | Hiiibrand Design Award