Sound Posters

Gezien onze liefde voor traditioneel grafisch ontwerp en verregaande interesse in nieuwe technologie hebben wij de Soundposters ontwikkeld. Dit project is een lopend onderzoek zoekende naar nieuwe interactieve mogelijkheden binnen het medium poster design.

Het uitgangspunt was om mensen meer te betrekken en nieuwe, spannende en onvergetelijke ervaringen mee te geven. De Sound Posters zoeken de grenzen op van het conventionele drukwerk. In ons onderzoek gebruiken we oude en nieuwe technologie op een bijzondere manier al houden we wel vast aan de fysieke verschijningsvorm van de poster. Met dit project gaan we in tegen het standpunt ‘print is dood’, wij geloven dat traditioneel drukwerk in combinatie met nieuwe technologie een nieuwe markt kan bedienen.

Met dank aan David van Gemeren, Alice Stewart, Jiawei van Kleef & Rachel Rosenson.


Trapped in Suburbia award

Zilver | 2014 European Design Awards

Auto Play

Als onderdeel van de Graphic Design Festival Breda 2015 zijn wij uitgenodigd om een nieuwe interactieve installatie te creëren voor de 3sec.gallery, een exhibitie ruimte gevestigd aan beide zijden langs de entree in een parkeergarage in Breda. In samenwerking met Koen Herfst (drummer van o.a. Armin van Buuren) hebben we een experimentele interactie gecreëerd tussen analoog en digitaal, beeld en tekst. Auto Play is een serie van 25 muziek posters die reageren op passerende auto’s, fietsers en voetgangers.

Weer Toekomst!

De reizende tentoonstelling ‘Weer toekomst’ is een verhaal over vluchtelingenintegratie in Nederland, verteld aan de hand van foto’s van fotograaf des vaderlands Ahmet Polat.

Polat volgde een aantal studenten van UAF, Stichting voor Vluchteling-Studenten, die hoogopgeleide vluchtelingen in Nederland steunt. Zijn foto’s en de bijbehorende verhalen tonen het integratieproces van de studenten en documenteren hun nieuwe toekomst in Nederland.

De tentoonstelling zal op verschillende lokaties in Nederland te zien zijn, waaronder musea en universiteiten. De vormgeving is gebaseerd op een aantal opstellingen die aangepast kunnen worden aan de verschillende lokaties. Op panelen bevinden zich foto’s, geschreven teksten en opgenomen interviews van de vluchtelingen.

Speciaal voor de eerste lokatie, Museum Hilversum, werd een installatie met 100 kalenders gemaakt om weer te geven hoe lang elke student in Nederland is. Bezoekers konden een vel van iedere kalender scheuren en zo een complete set beelden verzamelen om mee naar huis te nemen en in hun eigen omgeving een variant op de tentoonstelling mee te maken.

De naam Weer Toekomst werpt een positief licht op de nieuwe situatie van deze mensen, vooral als ‘de toekomst’ een onzekerheid voor vluchtelingen blijft.