Besmet!

Besmet! in Rijksmuseum Boerhaave toont een intrigerende balans tussen gezondheid en reëel risico en tussen maatschappelijke uitsluiting en empathie. Hoe gingen we vroeger om met epidemieën zoals pest en pokken? Welke inzichten bieden historische epidemieën voor het heden en de toekomst?

Deze tentoonstelling was ontworpen vóór de uitbraak van Corona. In het originele ontwerp was de rode draad de uitbraak van een nog onbekende ziekte X en werd je aan de hand van deze ziekte door de tentoonstelling geleid. Helaas werd dit door de realiteit ingehaald en moest er last minute heel wat worden aangepast aan inhoud en ontwerp. Beeldtaal die we bewust hebben ingezet vóór de pandemie heeft tijdens de duur van de tentoonstelling een geheel andere context gekregen.

 

Vacatures en stages

Vacatures

Wij hebben op het moment geen vacatures beschikbaar en vanwege de vele dagelijkse mails kunnen we helaas ook niet reageren op open sollicitaties. Als je geïnteresseerd bent in werken bij Trapped in Suburbia, kan je je abonneren op onze nieuwsbrief of ons volgens op Instagram. Zodra er een positie beschikbaar is, maken we dit hier bekend.


Stages

Wij hebben tot onbepaalde tijd geen stageplaatsen beschikbaar en vanwege de vele dagelijkse mails kunnen we helaas ook niet reageren op open sollicitaties of vragen. Als je geïnteresseerd bent in een stage bij Trapped in Suburbia, kan je je abonneren op onze nieuwsbrief of ons volgens op Instagram. Zodra er een stage beschikbaar is, maken we dit hier bekend.

Graphic Matters

Graphic Matters is een tweejaarlijks graphic design festival in Breda dat laat zien hoe ontwerpers het perspectief van mensen op actuele kwesties kunnen vormgeven en beïnvloeden.
Als ontwerper kan je mensen in beweging brengen, daarom is het logo van Graphic Matters een geanimeerd en bewegend logo. Het draait rond het onderwerp en bekijkt een probleem vanuit elke hoek. Het logo zal de komende jaren de kern van de identiteit vormen, de visuals zullen tijdens elke editie veranderen naargelang het thema.
In 2017 was het thema SHUT UP! SPEAK UP! Ontwerpers werden aangespoord om een standpunt in te nemen en deel te nemen aan het debat. Voor het design van 2017 hebben we ons laten inspireren door de beeldtaal van protestbewegingen.

Privacy beleid

Privacy beleid

Trapped in Suburbia Trapped in Suburbia, gevestigd aan Overhoeksplein 2, 1031 KS Amsterdam, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Contactgegevens:

https://www.trappedinsuburbia.nl Overhoeksplein 2, 1031 KS Amsterdam +31641378382

Karin Langeveld is de Functionaris Gegevensbescherming van Trapped in Suburbia Hij/zij is te bereiken via karin@trappedinsuburbia.nl

Persoonsgegevens die wij verwerken

Trapped in Suburbia verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt.

Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

– Voor- en achternaam

– Adresgegevens

– Telefoonnummer

– E-mailadres

– Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch

– Bankrekeningnummer

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Trapped in Suburbia verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van jou:

– geslacht, ras(enkel in het geval dat wij een (pas)foto van jou verwerken in een ontwerp is dit mogelijk af te lezen aan de hand van de afbeelding.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

Trapped in Suburbia verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

– Om goederen en diensten bij je af te leveren, ofwel het ontwerp te kunnen maken

Geautomatiseerde besluitvorming

Trapped in Suburbia neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Trapped in Suburbia) tussen zit.

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

Trapped in Suburbia bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:

(Categorie) persoonsgegevens  > Bewaartermijn > Reden

– Voor- en achternaam, Adresgegevens, Telefoonnummer, E-mailadres van opdrachtgevers> 2 jaar > om in contact te kunnen blijven.

– Voor- en achternaam, Adresgegevens, Telefoonnummer, E-mailadres van sollicitanten> 4 weken > om in contact te kunnen blijven.

– Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch>  2 jaar > om in contact te kunnen blijven.

– Bankrekeningnummer, BTW nummer, kvk nummer van opdrachtgevers>  2 jaar > enkel in gebruik van huisstijl ontwerp, als back up bestanden

– Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens(zie boven)> direct na afloop opdracht worden deze bestanden verwijderd

Delen van persoonsgegevens met derden

Trapped in Suburbia verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Trapped in Suburbia gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op je privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op jouw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en jouw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Trapped in Suburbia en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen.

Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar karin@trappedinsuburbia.nl.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op jouw verzoek .

Trapped in Suburbia wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Trapped in Suburbia neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via karin@trappedinsuburbia.nl

AnalogFest

AnalogFest is een festival rond analoge grafische technieken met workshops, tentoonstellingen, pop-up shops, feesten en lezingen door internationale artiesten als Anthony Burrill en Jon Burgerman.

We wilden de oude technieken weer tot leven brengen. Voor de identiteit hebben we gekozen om te werken met oude Nederlandse spreuken, gebruik een oud lettertype en verander deze in een eigenzinnige moderne versie. Voor de promotie van het festival hebben we samengewerkt met lokale ontwerpers om een enorme ‘doodle’ op de glazen ramen van het theater te maken.

De website moest zo analoog mogelijk worden…Dus gebruikten we bestaande streetcams. We maakten met de hand geschilderde spandoeken en sprongen voor de camera. Deze beelden werden opgenomen. Op het moment dat je de site bezoekt zie je alle livecams bij elkaar. Als je over 1 van de streams gaat met je cursor dan start automatisch de vooropgenomen film waarbij wij in beeld komen zodat het lijkt alsof het live is.


Trapped in Suburbia award

Finalist | 2011 European Design Awards

Sound Posters

Gezien onze liefde voor traditioneel grafisch ontwerp en verregaande interesse in nieuwe technologie hebben wij de Soundposters ontwikkeld. Dit project is een lopend onderzoek zoekende naar nieuwe interactieve mogelijkheden binnen het medium poster design.

Het uitgangspunt was om mensen meer te betrekken en nieuwe, spannende en onvergetelijke ervaringen mee te geven. De Sound Posters zoeken de grenzen op van het conventionele drukwerk. In ons onderzoek gebruiken we oude en nieuwe technologie op een bijzondere manier al houden we wel vast aan de fysieke verschijningsvorm van de poster. Met dit project gaan we in tegen het standpunt ‘print is dood’, wij geloven dat traditioneel drukwerk in combinatie met nieuwe technologie een nieuwe markt kan bedienen.

Met dank aan David van Gemeren, Alice Stewart, Jiawei van Kleef & Rachel Rosenson.

Trapped in Suburbia award

Zilver | European Design Awards

Ship of Fools

‘Our gallery is a place to find art that makes you smile, art that has a nice set of balls, is straight forward and honest’. We tonen kunst waar we in geloven, niet alleen namen die je kent, maar juist ook nieuwe. Ze komen uit allerlei hoeken en gaten, uit allerlei landen.

De naam Ship of Fools komt van een schilderij van Jeroen Bosch, de eerste echte character designer. Het schilderij toont een schip vol dwazen die hun leven verspillen door te gokken, drinken, flirten, eten, enz. in plaats van leven op een verantwoorde manieren.

We hebben besloten na 4 fantastisch jaren om het even rustig aan te doen. Zie het als een sabbatical. We komen zeker terug!

Ship of Fools tentoonstellingen:

2012

Deadorama | Solo exhibition by Mc. Bess

Bring it on! | Group exhibition of more than 50 designers and their favourite works

Trial & Error | Solo exhibition by Brecht Vandenbroucke

Going Places | Solo exhibition by Andy Rementer

Music to My Eyes | Group exhibition with 160 record sleeves

Black and White are not Colors | Group exhibitions of 100 designers and 100 posters in cooperation with fontanel.nl

2011

Really Shit | Solo exhibition by Ian Stevenson

Don’t Believe the Type III | Typography festival with workshops, lectures, exhibition | Niessen en de Vries, Mario Hugo, Sean Freeman, Si Scott, HORT, Jeff Canham, among others

2010

AnalogFest | Festival on analogue techniques with workshops, lectures, exhibition | Jon Burgerman, Anthony Burrill, among others

More is a Bore | Group exhibition on minimalistic graphic design | Buro Destruct, Noma Bar, Leandro Castelao, Gorilla, among others

Summer School | Group exhibition of old school maps | ROA, Ian Stevenson, Merijn Hos, among others

Absurdism is our Religion | Group exhibition on absurdism | Gummbah, Andrew James Jones and Mudwig, among others

Don’t Believe the Type II | Typography festival in Shanghai with workshops, lectures, exhibition | Underware, Trapped in Suburbia, Yomar Augusto, among others

Bode, Botlek, Erosie | Exhibition of Luuk Bode, Daan Botlek & Erosie

2009

Don’t Believe the Type I | Typography festival with workshops, lectures, exhibition | Alex Trochut, Luca Barcellona and Job Wouters, among others

Jackyll & Hyde | Solo exhibition Superoboturbo

You Give Me Fever | Solo exhibition of Erwin van Amstel

Ship of Fools | Opening group exhibition with Jon Burgerman, Andy Rementer, among others

Don’t Believe the Type

Don’t Believe the Type werd opgericht als alternatief voor bestaande design festivals. Op dat moment waren festivals met het thema typografie ofwel ongelooflijk duur, te ver weg of zeer traditioneel. Don’t Believe the Type (DBTT) was een ook gelegenheid voor creatieven en liefhebbers van typografie om andere te ontmoeten, leren van elkaar en vooral samen te laten inspireren door de vele internationale toonaangevende ontwerpers die te gast waren en dit alles tegen een betaalbare prijs.

Samen met de Ship of Fools gallery (ook geïnitieerd door de studio) organiseerde het festival  lezingen, workshops en tentoonstellingen. De eerste editie vond plaats in 2010 in Den Haag, waarna het festival in hetzelfde jaar op de Shanghai World Expo werd uitgenodigd. Voor de derde en laatste editie in 2011, ging DBTT terug naar Den Haag.

Elke editie was gericht op typografie, maar met verschillende thema’s. De laatste editie had het thema Signpainting. Voor de uitingen maakte wij gebruik van de traditionele Nederlandse signpainting, in dit geval de kunstenaar die verantwoordelijk is voor alle reklameborden in de traditionele kaaswinkels. In deze kaaswinkels, die te vinden zijn in het hele land en zelfs in België en Duitsland, vind je een rijke variatie aan met met de handgeschilderde reklameborden. Alle promotie en bewegwijzering voor Don’t Believe the Type 2011 werden op deze manier vervaardigd.

Don’t Believe the Type nodigde uit:

Luca Barcellona, Job Wouters, Yomar Augusto, Alex Trochut and Martijn Sandberg, 44 Flavours, Alina Günter, Alex Trochut, Alex Purdy, Andy Rementer, Autobahn, Chris Piascik, Daan Knirim, Hansje van Halem, Janno Hahn, Job Wouters, Jonathan Looman, Lennard Schuurmans, Luca Barcellona, Marta Cerdà Alimbau, Martijn Sandberg & Underware.

Educatie

2018

‘Experience Design’ high speed workshop | Nottingham Trent University | Nottingham, UK

 

2017

‘Experience Design’ high speed workshop | ADCN club | Amsterdam, NL

 

2016

Masterclass ‘Experience Design’ | New Design University | St. Pölten, AT

Masterclass | Torino Graphic Days | Torino, NL

Masterclass ‘Experience Design’ | ECV | Aix-en-Provence,  FR

Masterclass ‘Experience Design’ | Grafisch Lyceum | Rotterdam, NL

 

2015

Make your own interactive Soundcard workshop | Droog | Amsterdam, NL

Masterclass ‘Experience Design’ | Augsburg University of Applied Sciences | Ausburg, DE

Masterclass ‘Experience Design’ | Nanjing University | Nanjing, CN

 

2014

Masterclass ‘Experience Design’ | OpenSet | Rotterdam, NL

Masterclass ‘Experience Design’ | Falmouth University | Falmouth, UK

 

2013

Masterclass ‘Experience Design’ | University College of Falmouth UK

 

2012

Workshop ‘Graphic Interventions’ | Graphic Design Festival Breda | Breda, NL

Workshop ‘Playful Design’ | Falmouth University | Falmouth, NL

Workshop ‘Visual Storytelling’ | Taiga Institute | St Petersburg, RU

 

2007- 2010

Typography teacher at the Utrecht School of the Arts | Utrecht, NL

Social Signals

We maken iedere dag gebruik van sociale signalen. Door ‘liking’ en ’tweeting’ gebruiken we sociale media om onze interesses aan te geven. In 110 vlaggen hebben we de Social Signals van Valkenberg Park in Breda vastgelegd dit was een samenwerking tussen Graphic Design Festival Breda en Trapped in Suburbia. Het project onderzoekt hoe het park kan worden gezien als een afspiegeling van de maatschappij. Informatie wordt verzameld op welke verschillende manieren het park van Breda wordt gebruikt door stadsbewoners. Valkenberg Park is de hoofdader van de stad die iedereen moet passeren op hun weg naar het centraal station of het stadscentrum. In de zomermaanden is het park een recreatieve plek voor de bewoners van Breda. Omdat het park wordt gebruikt door veel verschillende mensen is het een micro-samenleving. De gegevens die we verzameld over het park laten zien hoe deze samenleving functioneert. Sociale Signals bestaat uit 110 vlaggen die een visuele weergave geven van de verzamelde informatie. De vlaggen worden geplaatst in het park en laten zien hoe belangrijk het park is voor de stad. De vlaggen maakten ook deel uit van het ‘ik hou van Breda’ tentoonstelling in het Museum Moti.

Shy Poster

Na een reeks Sound Posters vonden we het tijd om met de Shy Poster een stap verder te gaan. Dit keer geven we de poster karakter. De poster personifiseerd de emeotie verlegenheid in een interactieve installatie. Als de poster met rust gelaten wordt dan is zijn kleurrijke innerlijke karakter zichtbaar. Echter, als iemand in zijn comfort zone komt dan sluiten langzaam de panelen zodat de poster zich kan verbergen. De poster wordt dan compleet opgenomen in zijn omgeving waardoor hij bijna onzichtbaar is.

De nieuwe bezoeker moet tactvol en geduldig zijn. Als de Shy Poster zich comfortabel voelt dan zal hij langzaam zijn ware persoonlijkheid onthullen. Toch moet je voorzichtig zijn …

Elke grote bewegingen wordt gedetecteerd door de sensoren die de deuren vervolgens laten dichtslaan!

Met speciale dank aan Alice Stewart en Jiawei van Kleef.

Flags of Peace

Door de geschiedenis heen zijn er meerdere pogingen gedaan om een vredesvlag te ontwerpen. Er is een universele verzameling van symbolen die we verbinden met vrede, maar geen enkele vredesvlag heeft de volledige internationale erkenning. Wat bepaalt vrede? Hoe kan vrede worden gesymboliseerd? Wat willen we bereiken met een vredesvlag?

Via het project Flags of Peace zijn we op zoek gegaan naar een antwoord op deze vragen. Het project heeft als doel om uit elk land ter wereld een vlag te verzamelen. Door de bijdragen, zowel van gevestigde als van jonge, getalenteerde ontwerpers, ontstaat er een visuele dialoog rond vrede en zijn symboliek. Samen vertegenwoordigen de vlaggen een scala aan ideeën over vrede, omdat iedere vlag een eigen standpunt inneemt.

Flags of Peace is een doorlopend project; nog steeds komen er nieuwe vlaggen bij. Onlangs is er in het Museon in Den Haag een Peace Café geopend.

flagsofpeace.com


Trapped in Suburbia award

Brons | 2015 European Design Awards

Decoding Design

Voor het Graphic Design Festival Breda werden we gevraagd om een poster te ontwerpen over Decoding. Voor ons is het ontwerpproces over het maken van keuzes. Soms moet je besluiten om een ​​ontwerp te veranderen, stop je er veel tijd in en kom je tot de conclusie dat je eerste ontwerp beter is. We hebben geprobeerd om dit gevoel vast te leggen in deze interactieve poster.

De poster toont de tekst ‘I think I like it better with the silver square’ in het geel op zwarte achtergrond. Over de tekst hebben we een groot zilveren vierkant gezeefdrukt met scratch-off inkt. Je neemt een beslissing om bepaalde delen weg te krassen, eenmaal alle inkt weggekrast lees je de tekst ‘I think I like it better with the silver square’ .


Trapped in Suburbia award

Red Dot Award | 2011 Red Dot Design Award
Short listed | 2011 D&AD award

Diligentia Theater

We werden gevraagd om een humoristische postercampagne te maken voor het theater Diligentia. Wat moet je doen? Humor is niet universeel, maar bij kinderen lijkt het gevoel voor humor wel aardig hetzelfde te zijn. Dus we dachten terug aan onze jeugd, toen we snorren en baarden tekende op elke foto in oma’s roddelbladen. We gebruikten een portret van de directeur van het theater, drukten dit als een poster en we studenten en ontwerpers uitgenodigd om in te sluiten met de pret! In totaal hebben we ongeveer 100 posters die rond de stad van Den Haag hangen.

Aim for the Day

Aim for the Day is een kalender met ambitie. Dit kunstwerk is gemaakt van kwalitatief de mooiste/mooiste materialen. Het bestaat uit een exclusief dartbord en een beuken houten kist met 365 unieke darts. In plaats van de traditionele indeling op het bord zijn er nu segmenten zoals; “Doel voor de dag” – “Doe iets eng”, “Neem een ​​nieuwe route naar het werk”, “Doe iets leerzaams”…Elke dag wordt er een dart gegooid en afhankelijk van waar hij landt, zal je doel gekozen worden.

Deze kalender moedigt de gebruiker aan om los te breken uit zijn routine, het ontdekken van nieuwe ervaringen en het ontwikkelen van een gevoel van voldoening en geluk tijdens hun dag-tot-dag leven.

Na een jaar wordt het volledige dartbord  een showcase van 365 activiteiten Met een voldaan gevoel zal de eigenaar terug kijken op het jaar.


Trapped in Suburbia award
Zilver | 2015 International Design Awards

Exposities

2015

This is Experience Design, solo exhibit at Droog, Amsterdam | NL

 

2014

Sound Poster 1.0 & 2.0 at Elektricity festival Reims | FR

Sound Poster 2.0 at Evolution/Revolution Detroit | US

Soundposter 2.0 at film festival Cine Prive Gent| BE

 

2013

Soundposter 2.0 at KIKK international digital arts festival | BE

Mashville Tekst/Figuur | Poetry International Festival | NL

Mashville Tekst/Figuur | gallery Opperclaes Amsterdam | NL

Co-Lab | Academie Gallery Utrecht | NL

 

2012

Graphic Happiness, 100 years of Dutch Graphic Design | Travelling exhibition – Nanjing, Bejing, Shanghai, Guangzhou, Chengdu, CN

I Love Breda | Museum of the Image | NL

Graphic Design Festival Breda | Solo exhibition 100 flags | NL

Pick Me Up | Somerset House Londen | UK

Wim Crouwel Exhibition | Royal Academy of Art | NL

 

2011

Trend Forum | François Bernard at Maison & Objet | FR

Cité du design | Exhibition on design and sport | FR

 

2010

Don’t believe the type II | typography festival 2010 Shanghai

Red Dot Design Museum | permanent collection in the Red Dot Design Museum | DE

Baetulona | 100 designers on the history of Baetulona | ES

Brasilia Dice | poster design 50th Anniversary of Brasilia | BR

Graphic Design Festival Breda | poster design exhibition | NL

Greytones 10 | Designer battle between 11 cities | NL

Lezingen

2018

Speaker | Graduation festival | Nottingham Trent University, UK

 

2017

Speaker | Something Good festival | Bristol, UK

Speaker | ADCN club | Amsterdam, NL

Speaker | Agrafa Conference | Katowice, PL

 

2016

Speaker | Printing Solutions | Maarssen, NL

Speaker | Design Manchester | Manchester, UK

Speaker | Grafist Festival | Istanbul, TR

 

2015

Speaker | European Design Award Conference | Istanbul, TR

Speaker | Out The Box | Hannover, DE

Judging ‘Poster project’ | Graphic Design Festival Breda | Breda, NL

Lecture ‘Experience Design’ | European Design Festival | Istanbul, TR

Lecture ‘Experience Design’ | Beyonderground Festival | Hasselt, DE

Lecture ‘Experience Design’ | Shanghai, CN

 

2014

Lecture ‘Experience Design’ | Museum van Communicatie | The Hague, NL

Speaker | FESPA Conference | Munich, DE

 

2012

Main speaker | DE.SIGN | Prague, CZ

Speaker | Graphic Design Festival Breda | Breda, NL

Speaker | PrintFarm | Taiga Institute | St Petersburg, RU

Judge | PosterHeroes.org | Turin, IT

Speaker | Plug:Conference | Turin, IT

 

2011

Speaker | Graphic Happiness | Museum Hilversum, NL

Lecture | Falmouth University | Falmouth, UK

Interview | What’s Up | Pakhuis de Zwijger, Amsterdam NL

Lecture | School of Visual Communication | Haderslev, DK

Speaker | Zeefir7 BNO | The Hague, NL

 

2010

PechaKucha | The Hague, NL

Judge | Analog Fest national poster contest | The Hague, NL

Lecture | Falmouth University, Falmouth UK

Speaker | Raffles Design Institute | Shanghai, CN

Speaker | Don’t believe the Type | Shanghai, CN

Judge | Nieuwe Garde national poster contest | The Hague, NL

 

2007- 2010

Typography teacher | Utrecht School of the Arts | Utrecht, NL

Prijzen

2018

European Design Awards

Silver | Books | Arita Ceramic Symposium

 

2017

European Design Awards

Bronze | Books | Talking Ceramics 1

International Design Awards

Gold | Books | Talking Ceramics 1



ADCN Awards
Nomination | Books | Talking Ceramics 1

 

2016

European Design Awards

Bronze | Self-initiated Projects | Flags of Peace

Hiii Brand Awards

Bronze | Branding | Driiip

 

2015

Hiiibrand Awards

Bronze | Corporate Identity | Hague Talks

Merit | Corporate Identity | Develops

International Design Awards

Gold | Corporate Identity | Just Peace

Silver | Calendars | Aim for the day

 

2014

European Design Awards

Silver | Exhibits | XXS Dutch Design

Silver | Books | Het echte werk

Silver | Posters | Sound Poster

International Design Awards

Silver | Exhibits | XXS Dutch Design

 

2013

European Design Awards

Silver | Books | Graphic Happiness II

Bronze | Books | Amsterdam Opportunity Zones

Finalist | Corporate Identity | Who’s the fool?

Hiiibrand Awards

Gold | Corporate Identity | Suited Concepts

Bronze | Corporate Identity | Graphic Happiness II

Merit | Corporate Identity | Who’s the fool?

Finalist | Corporate Identity | Fresh Tracks Europe

International Design Awards

Silver | Exhibits | Graphic Happiness II

Bronze | Books | Graphic Happiness II

 

2012

European Design Awards

Silver | Corporate Identity | Fresh Tracks Europe

Finalist | Corporate Identity | Design it Yourself

International Design Awards

Silver | Books | Graphic Happiness

Silver | Identity | Fresh Tracks Europe

Silver | Exhibits | Design it Yourself

Silver | Exhibits | Graphic Happiness

 

2011

D&AD Award

Short listed | Poster design | ‘I think I like it better with the silver square’, Graphic Design Festival Breda

European Design Awards

Bronze | Corporate Identity | Work a lot

Bronze | Corporate Identity | Suited Concepts

Finalist | Self Initiated Projects | Analog Fest

International Design Awards

Gold | Corporate Identity | Suited Concepts

Red Dot Design Award

Red Dot Award | ‘I think I like it better with the silver square’, Graphic Design Festival Breda

 

2010

Creative Ambassadors City of The Hague

European Design Awards

Gold | Exhibits | Torture Basement

Silver | Book cover | Where there is smoke, there is fire

Finalist | Book design | Hi Brand book

International Design Awards

Silver | Exhibits | Torture Basement

Bronze | Books | Creative City The Hague

 

2009

European Design Awards

Silver | Corporate Identity | Coos!

International Design Awards

Bronze | Corporate Identity | Gouda bij Kunstlicht

 

2008

European Design Awards

Bronze | Printed Self promotion | Play More Note Pad

Develops

Van afval naar een huisstijl

Sandra van Vliet van Develops maakt veel gebruik van flip-over borden. Om haar klanten de processen uit te leggen schets ze alles op de grote flip-over vellen. Deze vellen worden gebruikt door de drukker die hieruit de verschillende onderdelen van de identiteit snijdt: briefpapier, visitekaartjes, schrijfblokken en enveloppen. Eenvoudig, geen grote printkosten en een handige manier om haar schetsen te recyclen. Door deze werkwijze creëert Sandra haar eigen identiteit en die is altijd uniek.

Hague Talks

HagueTalks is een podium en een broedplaats voor nieuwe ideeën en perspectieven, een forum voor discussies en uitgangspunt voor concrete plannen. Het is het platform dat de bal aan het rollen moet brengen in het streven naar vrede en recht.

Het eerste HagueTalks evenement vond plaats in het Vredespaleis in Den Haag. Ondertussen reist HagueTalks de wereld rond. Voor elke locatie, wordt er een kleurenschema gemaakt op basis van de prominente kleuren van die bepaalde locatie. En daardoor heeft elke locatie een eigen identiteit.

Het logo toont de start van het vredesproces en de kettingreactie die volgt. Deze kettingreactie wordt vertaald door de laatste letter als een dominosteen te laten vallen. Dit element zal je overal in de identiteit tegenkomen.

haguetalks.com


Trapped in Suburbia award
Brons | Hiiibrand Awards

Escamp

Escamp is een citylab, het is een multifunctioneel talentcenter in de wijk Escamp Den Haag. Het is niet alleen een identiteit voor het lab maar uiteindelijk leidt het tot een identiteit voor de gehele wijk. Gemeenschap en saamhorigheid zijn de basis voor de identiteit van Escamp. Het lab werd opgericht om culturele barrières af te breken tussen verschillende groepen maar ook verschillende groepen juist te verenigen. Het lab richt zich op kunst, design, media, technologie en de culinaire keuken.

Voor identiteit hebben we ons laten inspireren door sportclubs waar kameraadschap en verenigd zijn ook centraal staan. Daarom is er in de identiteit gebruik gemaakt van een gedurfde en unieke kleurstelling, zoals bij een voetbalclub en op die manier een herkenbaar merk te bouwen.

Love Life Festival

Het festival werd georganiseerd om het bewustzijn te vergroten van safe sex onder de jongeren in Den Haag. De campagne heeft een sterke visuele identiteit waarbij het hart de belangrijkste rol speelt. Het hart symboliseert twee mensen die seks hebben, als geheel, maar ook als 2 vormen om zichzelf te beschermen. De verschillende kleuren worden gekozen omdat aids invloed op alle mensen heeft, ongeacht hun sociale achtergrond of seksuele voorkeur. Het zwart heeft een sterke link naar het nachtleven, waar de meerderheid van de doelgroep kan worden gevonden.

Om de visuele identiteit te versterken, hebben we veel gebruik gemaakt van scherpe en grappige short copy, om mensen te laten denken, lachen, of te provoceren. Het was een andere en nieuwe benadering om de boodschap van veilige seks over te brengen, alleen mensen bang maken werkt niet. Dus waarom niet proberen met een beetje humor?

Hebbes!

museumgoudA is het eerste museum in Nederland die begonnen is met het digitaliseren van hun collectie in 3D. We werden gevraagd om de identiteit en de permanente expo vorm te geven waar bezoekers kunnen kijken naar de collectie op een speciale 3D-scherm. Ze kunnen het systeem besturen met een kubus, selecteer een kunstwerk en je kan het object draaien met de kubus die je in je handen hebt.

Dit project is een proefproject en als het een succes is dan zal het worden gebruikt in verschillende musea in Nederland.

Auto Play

Als onderdeel van de Graphic Design Festival Breda 2015 zijn wij uitgenodigd om een nieuwe interactieve installatie te creëren voor de 3sec.gallery, een exhibitie ruimte gevestigd aan beide zijden langs de entree in een parkeergarage in Breda. In samenwerking met Koen Herfst (drummer van o.a. Armin van Buuren) hebben we een experimentele interactie gecreëerd tussen analoog en digitaal, beeld en tekst. Auto Play is een serie van 25 muziek posters die reageren op passerende auto’s, fietsers en voetgangers.

Wie is de nar?

Wie is de Nar? was een festival om aandacht te geven aan het belang van het Nederlands Theater Instituut. De identiteit bestaan ​​uit logo’s, animaties, stationair, posters, flyers, banners, folders en website. We besloten om het ontwerp de kleuren zwart wit te geven, hierdoor valt het goed op in het straatbeeld wat hoofdzakelijk gevuld is met CMYK beelden. Het symboliseert ook de culturele armoede die sterker zal groeien als gevolg van de bezuinigingen. Om dit te versterken, hebben we de Nar een sinistere grijns gegeven.


Trapped in Suburbia award
Finalist | European Design Awards
Merit | Hiiibrand Design Award

Just Peace

justpeacethehague.com


Trapped in Suburbia award

Goud | International Design Award

Fresh Tracks Europe

Fresh Tracks Europe is een dans netwerk voor jongeren voor een nieuwe generatie choreografen.
De nieuwe identiteit is gebaseerd op een reeks dansende lichaamsdelen in combinatie met gekleurde basisvormen. Met deze bouwstenen hebben we een identiteit gecreëerd met veel ruimte om te spelen. Het symboliseert de filosofie van Fresh Tracks Europe, waar de verschillende Europese dansgroepen samenwerken om samen een ​​nieuwe dance generatie te creëren.

De identiteit bestaan ​​uit een logo, animaties, briefpapier, visitekaartjes, posters, flyers, banners, folders en de website.


Trapped in Suburbia award
Zilver | European Design Awards
Zilver | International Design Awards
Finalist | Hiiibrand Design Award

Driiip

De drie cirkels in het logo van Driiip vertegenwoordigen de drie basis elementen in druppelirrigatie – water, het leven en de aarde. Druppelirrigatie is een uiterst nauwkeurige en zuinige manier van irrigatie die langzaam waterdruppels afgeeft die vervolgens direct opgenomen worden door de plant.

Deze drie elementen keren terug in de gehele identiteit o.a. in grafische illustraties van het proces en in de fotografie van de planten.

 

Trapped in Suburbia award

Bronze | Hiii Brand Awards

XXS Dutch Design

Welkom in de wereld van de postzegel. XXS Dutch Design is een tentoonstelling ontworpen in opdracht van het Museum voor Communicatie (i.s.m. PostNL) waarbij het ontwerpproces van Nederlandse postzegels centraal staat.

In een ruimte die voelt als een enorm postzegelvel wordt een aantal bekende zegels letterlijk vergroot tot menselijke proporties. Deze immersie geeft een unieke blik achter de schermen van postzegelontwerp, waarbij je dicht op het proces en de ontwerper staat.

De tentoonstelling is op 27 november 2013 geopend door Koning Willem-Alexander waarbij hij de nieuwe algemene frankeerzegel, de koningspostzegel, in ontvangst nam.

Fotos: Fred Ernst


Trapped in Suburbia award

Zilver | European Design Awards
Zilver | International Design Awards

Onderweg – Met de fotograaf op reis

Hoe kan je fotografie ervaren op verschillende manieren? Onderweg is de eerste in een reeks waarin het Nationaal Archief werk laat zien uit hun immens groot archief van 14 miljoen foto’s. De historische selectie toont is hoe belangrijk reizen is in de ontwikkeling van de fotografie.

Onderweg is de eerste tentoonstelling uit een reeks, daarvoor hebben we een modulair systeem ontwikkeld dat gemakkelijk kan worden gedemonteerd en opgebouwd in verschillende vormen. Daarnaast hebben we een nieuw èn veilig ophangsysteem ontworpen waardoor het ophangen 80% sneller is zonder beschadiging aan de wanden.

Additional photos by Anne Reitsma

Stille helpers – 100 jaar Cordaid

De expositie laat zien dat je geen Mandela hoeft te zijn om een goed mens te zijn. Goed doen voor je medemens kan heel eenvoudig het hoeft niet altijd groots en zichtbaar te zijn. Cordaid gelooft dat er een stille helper in iedereen schuilt. Achter iedere voordeur is een verhaal en achter iedere voordeur een stille helper.

De expositie is uit 4 onderdelen opgebouwd:

· De status quo. Door middel van rode ballen kan de bezoeker antwoord geven op de vraag ‘Hoe deel jij?’. Tijdens de expositie groeit deze interactieve infographic.

· Ontmoet de stille helpers. Achter iedere voordeur het verhaal van een stille helper.

· De geschiedenis van Cordaid. Aan de buitenzijde van de huisje kan de bezoeker lezen over 100 jaar Cordaid.

· Als laatste de analoge versie van de website ‘ditwilikmetjedelen.nl’ een muur waar vele gedeelde verhalen te lezen zijn over stille helpers. Deze muur groeit naar mate er meer verhalen binnenkomen op de website.

Deze expositie was een reizende expositie die het hele land heeft aangedaan. Belangrijk was vooral dat de expositie goed te vervoeren is en niet gevoelig is voor slijtage.

Weer Toekomst!

De reizende tentoonstelling ‘Weer toekomst’ is een verhaal over vluchtelingenintegratie in Nederland, verteld aan de hand van foto’s van fotograaf des vaderlands Ahmet Polat.

Polat volgde een aantal studenten van UAF, Stichting voor Vluchteling-Studenten, die hoogopgeleide vluchtelingen in Nederland steunt. Zijn foto’s en de bijbehorende verhalen tonen het integratieproces van de studenten en documenteren hun nieuwe toekomst in Nederland.

De tentoonstelling zal op verschillende lokaties in Nederland te zien zijn, waaronder musea en universiteiten. De vormgeving is gebaseerd op een aantal opstellingen die aangepast kunnen worden aan de verschillende lokaties. Op panelen bevinden zich foto’s, geschreven teksten en opgenomen interviews van de vluchtelingen.

Speciaal voor de eerste lokatie, Museum Hilversum, werd een installatie met 100 kalenders gemaakt om weer te geven hoe lang elke student in Nederland is. Bezoekers konden een vel van iedere kalender scheuren en zo een complete set beelden verzamelen om mee naar huis te nemen en in hun eigen omgeving een variant op de tentoonstelling mee te maken.

De naam Weer Toekomst werpt een positief licht op de nieuwe situatie van deze mensen, vooral als ‘de toekomst’ een onzekerheid voor vluchtelingen blijft.

Omslag! 85 jaar VPRO Gids

85 jaar de tv gids van de VPRO.
Deze expositie in het Graphic Design Museum (nu Moti) was een eerbetoon aan de schitterende reeks uitgaven. De VPRO begon al vroeg met talentvolle ontwerpers/kunstenaars de ruimte te geven om met verrassende ontwerpen te komen voor de covers.

Martelkelder

Voor museum Gouda werden we gevraagd om de martelkelder te herontwerpen. Dus begonnen we te denken hoe we het nog spannender kunnen maken. Kinderen lezen niet de oude kleine bordjes naast de martelwerktuigen. We besloten om het meer een ervaring te laten zijn. Alle informatie is met UV lak op de grond aangebracht. Op deze manier kun je alleen iets zien wanneer je de UV- zaklamp gebruikt. Dus je moet echt de ruimte verkennen om alle informatie te vinden . Alle info op de vloer is met de hand getekend, zelfs de tekst.


Trapped in Suburbia award

Goud | European Design Awards
Zilver | International Design Awards

Jaap Drupsteen – Designer | Explorer

Om te vieren dat Jaap Drupsteen vijftig jaar werkzaam is als ontwerper besloot Museum Hilversum een tentoonstelling te presenteren over het werk van Jaap Drupsteen. Sinds de jaren ‘60 is Drupsteen uniek in zowel zijn proces als productie. Hij heeft vooral gewerkt op het gebied van video-producties, het creëren van iconische leaders voor de Nederlandse omroep VPRO, televisie en theater producties zoals The Flood en meer recent revolutionaire visuals voor techno festivals. Veel belangrijke en herkenbare designs uit de Nederlandse cultuur zijn ook ontworpen door Jaap Drupsteen zoals het paspoort, identiteitskaart, postzegels en geld.

De tentoonstelling toont Jaap Drupsteen’s vruchtbare carrière en verdeelt deze in drie delen. De bovenste verdieping presenteert zijn vroege audiovisuele vormgeving (VPRO, Hadimassa etc) en bedrukte voorwerpen (geld, paspoort etc). Als een ontwerper voor het televisiescherm, begon Drupsteen natuurlijk met een zwart vlak, vandaar dat de bezoeker de tentoonstelling binnen wandelt in een geheel zwarte omgeving. Naast deze ruimte is er een witte ruimte waar je het drukwerk kunt vinden. Ook te zien zijn de oorspronkelijke titel bordjes, allemaal met de hand gemaakt, waarop de bewegende intro muur vervolgens is geïnspireerd.

Omdat de tentoonstelling beschikt over een grote hoeveelheid videowerk gebruikten we een speciale audio-systeem. Al lopend met een hoofdtelefoon en een ontvanger activeer je bij betreden van een gebied het geluid dat bij de video hoort. Dit voorkomt dat meerdere audiotrackst te gelijkertijd te horen zijn en dat je de gehele expositie niet van hoofdtelefoon hoeft te wisselen.

Het Muziektheater is de tweede verdieping waar veel van Drupsteen’s theaterproducties voor televisie te zien zijn. Bij deze ongewone en inventieve producties was hij revolutionair in zijn gebruik van chroma-keying. (Blue screen effect) Om dit te ervaren kan de bezoeker chroma-keying live ervaren door een blauwe omgeving binnen te stappen en op magische wijze in één van Drupsteen’s werken geplaatst te worden.

De onderste verdieping presenteert zijn meest recente werk door middel van twee grote projecties. Dit zijn audiovisuele composities gemaakt voor DJ en orkestrale visuals waarvoor hijzelf de software heeft ontwikkeld om tot een perfecte synchronisatie tussen beeld en geluid te behalen.

Graphic Happiness – 100 Years of Dutch Graphic Design

Graphic Happiness is een grootschalig project bestaande uit een publicatie, een reizende tentoonstelling en een educatief programma over 100 jaar Nederlandse grafische vormgeving. De tentoonstelling reist door China van eind 2012 tot eind 2013 en begint in Nanjing. De tentoonstelling toont het werk van meer dan 60 ontwerpers en toont hun liefde en passie voor het grafisch vak. Ontwerpen is wat deze ontwerpers gelukkig maakt. Het project zorgt er ook voor dat de twee landen China en Nederland kennis uitwisselen en elkaar kennis laten maken met elkaars cultuur.

Belangrijk onderdeel van de expositie is het ballenbad met 40.000 blauwe ballen. Het symboliseert het feit dat wij in Nederland onder de zeespiegel leven. Deze strijd met het water heeft ons geleerd inventief te zijn en was het begin van onze rijke ontwerptraditie. Onze onderschijdende nuchtere, speelse maar praktische ontwerpcultuur heeft inmiddels wereldfaam. Op de blauwe ballen staat de Nederlandse ontwerpgeschiedenis afgebeeld. De bezoeker kan dan ook letterlijk de geschiedenis in duiken.

Het logo is dan ook gebaseerd op het Chinese symbool voor ‘Double Happiness’ en de Nederlandse vlag (rood, wit en blauw). Het symboliseert China en Nederland, die samen komen in het ontwerp. Het logo wordt onder andere gedrukt op 3 verschillend gekleurde spanbanden. Deze 3 spanbanden bij elkaar vormen het logo en houden de meubels in de tentoonstelling en zelfs de publicatie bij elkaar. Het logo is letterlijk en figuurlijk de bindende factor in het gehele ontwerp.

Al het meubilair is ontworpen als flat pack bouwpakket en wordt bij elkaar gehouden door de spanbanden. Geen lijm, schroeven of enig ander materiaal wordt gebruikt. De publicatie is ook gemaakt van losse pagina’s en is niet ingebonden. Het enige dat de publicatie bij elkaar houdt is de spanband, geen lijm of enig ander materiaal wordt gebruikt.


Trapped in Suburbia award
Zilver | International Design Awards
Brons | Hiiibrand Design Award

Grafisch Geluk

Grafisch Geluk is een tentoonstelling van 100 jaar Nederlandse grafische vormgeving. Het toont het werk van Wim Crouwel, Dick Bruna, Anthon Beeke, Otto Treuman en nog veel meer.

Het gaat over ontwerpers die proberen hun geluk te vinden in hun werk. Net als een heleboel mensen die proberen hun geluk te vinden in Las Vegas. Om die reden hebben we de bewegwijzering gemaakt met meer dan 60 lichtbakken, geïnspireerd op de Las Vegas lichtbakken en neons. Het veranderde de tentoonstelling in een licht spektakel. We kozen ervoor om geen kleur te gebruiken in de bewegwijzering omdat de hele tentoonstelling al heel veel kleur bevat.


Trapped in Suburbia award

Zilver | International Design Awards

Design it Yourself

Design it Yourself is een interactieve tentoonstelling voor het voormalige Graphic Design Museum in Breda. In de tentoonstelling worden zowel kinderen als volwassenen uitgedaagd om aan de slag te gaan als ontwerper. Er zijn verschillende elementen te ontwerpen, zoals een magazine cover, een stop-motion animatie, een T-shirt of een pictogram.

Trapped in Suburbia award

Zilver | International Design Awards
Finalist | European Design Awards

Ruimte voor de spelende mens


Een wereld zonder grenzen. Met New Babylon schetst kunstenaar Constant Nieuwenhuys een ideale wereldwijde stad waar de mens zich volledig op zijn creativiteit kan richten, zodat hij een homo ludens oftewel een spelende mens kan zijn.

Deze publicatie geeft op een bijzondere manier inzicht in de culturele begroting van de komende 4 jaar.

De vorm van New Babylon ligt in de ogen van Constant niet vast, want het is aan de mens om New Babylon creatief vorm te geven: “Alles moet mogelijk blijven, alles moet kunnen gebeuren”, de omgeving wordt gecreëerd door de activiteiten van het leven en niet andersom.

Net als New Babylon, ligt de vorm van het Meerjarenbeleidsplan Kunst en Cultuur 2017-2020 niet vast. Het is een naslagwerk dat je uitdaagt om te spelen, dat ruimte geeft tot creativiteit en de homo ludens in je los maakt. Wij hebben gekozen voor de vorm van een Chinese Tangram legpuzzel waar je oneindig veel verschillende puzzels mee kunt maken. Het toch wel zakelijke document wordt daarmee getransformeerd tot een speels vrolijk object dat uitnodigt om mee te spelen. De vormen van de Tangram puzzel zijn in abstractie terug te vinden in de huisstijl van de Gemeente Den Haag waardoor het een bijzondere publicatie is geworden maar die wel past binnen de nieuwe huisstijl.

Waar rook is, is vuur


“Waar rook is, is vuur’ is een publicatie over de oude Caballero sigarettenfabriek, die is omgetoverd tot een creatieve werkruimte. Waar eens sigaretten werden gemaakt, vind je nu creatieve initiatieven die worden uitgevoerd door architecten, fotografen, industrieel ontwerpers, grafisch ontwerpers, webdesigners etc.

De rug en de typografie op de cover is gezeefdrukt met de inkt die gebruikt wordt voor luciferdoosjes, zodat je daadwerkelijk een lucifer kan afstrijken. In het boek hebben we verschillende soorten papier gebruikt die de verschillende architectonische structuren in het gebouw vertegenwoordigen.


Trapped in Suburbia award

Zilver | 2010 European Design Awards

Het Echte Werk


Dit boek is een avonturenboek over op een nieuwe manier omgaan met cultuur. Voordat iedere culture instelling de noodzaak voelde om te veranderen was Waterwolf hier al mee begonnen. Dit avontuur zit vol met experimenten ook in de fysieke vorm. Het boek is niet CMYK gedrukt maar de CMYK kleuren zijn op het laatst vervangen door 3 fluor kleuren + zwart. En om de toeschouwer duidelijk te maken dat het hier gaat om verrassen en ontwrichten zijn we zo brutaal geweest om de harde omslag binnenste buiten te bevestigen zodat je even denkt ‘hier is iets fout gegaan’.

FC de Omslag is een samenwerking tussen de bibliotheek en het archief van de stad Gouda. Dit initiatief is opgezet om samen met de bewoners van Gouda te verkennen en te experimenteren hoe zij cultuur kunnen creëren. Het boek is een avonturenboek over het omgaan met cultuur op een experimentele manier. ‘De Omslag’, betekent ‘de cover van het boek’ en verwijst naar zowel de boeken in de bibliotheek en het archief maar ook betekent het ‘keerpunt’. Het team is van mening dat dit project een keerpunt zou kunnen betekenen.

Dit is ook de reden waarom we er bewust voor gekozen hebben om iets bijzonders te doen met de omslag. De omslag van het boek is binnenstebuiten gekeerd. Het laat je twee keer kijken, en dat is waar FC de Omslag over gaat.


Trapped in Suburbia award
Zilver | 2014 European Design Awards

Kenniseconomie Monitor 2010


Deze publicatie is een uitgave van Nederland Kennisland en toont ons de huidige situatie in de Nederlandse samenleving. Een publicatie met meer dan 90 infographics gedrukt in 5 verschillende felle fluorescerende kleuren.

Kennisland draagt ​​bij aan een slimmere Nederlandse samenleving. Zij geloven dat de beste garantie voor toekomstige welvaart en welzijn, is om onze kennissamenleving te versterken.

Amsterdam Kansenzones


Deze publicatie toont de resultaten van het onderzoek op het subsidieprogramma Amsterdamse Kansenzones door de Amsterdamse Hogeschool (HVA). Het subsidieprogramma biedt kleine zelfstandige winkeliers financiële mogelijkheden om hun situatie te verbeteren.

De studie werd gedaan in opdracht van de gemeente Amsterdam en liet zien dat er veel vooroordelen en onbegrip is tussen de gemeente en de winkeliers. We hebben de kloof tussen deze twee partijen als een rode draad in het ontwerp verwerkt. We hebben gebruik gemaakt van de visuele taal van de winkeliers om hun quotes te ontwerpen, we fotografeerden de grafische uitingen van de winkeliers en gebruikte deze als inspiratie. De onderzoeksresultaten zijn ontworpen in een klassieke minimalistische manier en alles is zakelijk zwart-wit gehouden. De publicatie is in onhandig groot A3-formaat, omdat de onderzoekers niet willen dat deze unieke publicatie in een lade belandt.


Trapped in Suburbia award

Brons | 2013 European Design Awards

Hi Brand Book


Hi is een Nederlandse telecombedrijf met als doelgroep jongeren. Met dit brandboek wilden we de managers het leven laten leiden van hun doelgroep. Ze moeten deelnemen ipv van toekijken. Daarom hebben we ervoor gekozen om het merkboek eruit te laten zien als een rijk gevulde agenda van iemand uit de doelgroep.

Het is gevuld met foto’s, stickers, concert-en treinkaartjes, flyers, een bierviltje met telefoonnummers … noem maar op, het zit erin. In het boek zijn verschillende technieken gebruikt; krasinkt, vijf dubbel blinde uitklapbare pagina’s, stickers, een ontslagbrief (als je faalde voor de test), tal van illustraties, UV-spot inkt en een grote pop-up.


Trapped in Suburbia award

Finalist | 2010 European Design Awards

 

The Gift of Sound and Vision


Voor het Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum hebben we voor de vertrekkende directeur een uniek afscheidscadeau gemaakt. In de publicatie vertaalden we favoriete video en geluidfragmenten naar 600 pagina’s. Het boek bevat David Bowie’s Sound and Vision (vinyl single version), pop-ups, een dvd, een aantal flip boekjes, en een RFID-tag.

Creatieve Stad Den Haag


De ‘Creatieve Stad Den Haag’ programma loopt sinds 2005 en deze publicatie geeft een goed inzicht in de resultaten. Het boek is een bouwsteen, en alle boeken samen vormen een fraaie constructie. Deze constructie staat voor alle creatieve ondernemingen die samenwerken om de ‘creatieve stad’ te vormen.


Trapped in Suburbia award

Brons | 2010 International Design Awards