Decoding Design

Voor het Graphic Design Festival Breda werden we gevraagd om een poster te ontwerpen over Decoding. Voor ons is het ontwerpproces over het maken van keuzes. Soms moet je besluiten om een ​​ontwerp te veranderen, stop je er veel tijd in en kom je tot de conclusie dat je eerste ontwerp beter is. We hebben geprobeerd om dit gevoel vast te leggen in deze interactieve poster.

De poster toont de tekst ‘I think I like it better with the silver square’ in het geel op zwarte achtergrond. Over de tekst hebben we een groot zilveren vierkant gezeefdrukt met scratch-off inkt. Je neemt een beslissing om bepaalde delen weg te krassen, eenmaal alle inkt weggekrast lees je de tekst ‘I think I like it better with the silver square’ .


Trapped in Suburbia award

Red Dot Award | 2011 Red Dot Design Award
Short listed | 2011 D&AD award

Hi Brand Book


Hi is een Nederlandse telecombedrijf met als doelgroep jongeren. Met dit brandboek wilden we de managers het leven laten leiden van hun doelgroep. Ze moeten deelnemen ipv van toekijken. Daarom hebben we ervoor gekozen om het merkboek eruit te laten zien als een rijk gevulde agenda van iemand uit de doelgroep.

Het is gevuld met foto’s, stickers, concert-en treinkaartjes, flyers, een bierviltje met telefoonnummers … noem maar op, het zit erin. In het boek zijn verschillende technieken gebruikt; krasinkt, vijf dubbel blinde uitklapbare pagina’s, stickers, een ontslagbrief (als je faalde voor de test), tal van illustraties, UV-spot inkt en een grote pop-up.


Trapped in Suburbia award

Finalist | 2010 European Design Awards