Sound Posters

Gezien onze liefde voor traditioneel grafisch ontwerp en verregaande interesse in nieuwe technologie hebben wij de Soundposters ontwikkeld. Dit project is een lopend onderzoek zoekende naar nieuwe interactieve mogelijkheden binnen het medium poster design.

Het uitgangspunt was om mensen meer te betrekken en nieuwe, spannende en onvergetelijke ervaringen mee te geven. De Sound Posters zoeken de grenzen op van het conventionele drukwerk. In ons onderzoek gebruiken we oude en nieuwe technologie op een bijzondere manier al houden we wel vast aan de fysieke verschijningsvorm van de poster. Met dit project gaan we in tegen het standpunt ‘print is dood’, wij geloven dat traditioneel drukwerk in combinatie met nieuwe technologie een nieuwe markt kan bedienen.

Met dank aan David van Gemeren, Alice Stewart, Jiawei van Kleef & Rachel Rosenson.


Trapped in Suburbia award

Zilver | 2014 European Design Awards

Shy Poster

Na een reeks Sound Posters vonden we het tijd om met de Shy Poster een stap verder te gaan. Dit keer geven we de poster karakter. De poster personifiseerd de emeotie verlegenheid in een interactieve installatie. Als de poster met rust gelaten wordt dan is zijn kleurrijke innerlijke karakter zichtbaar. Echter, als iemand in zijn comfort zone komt dan sluiten langzaam de panelen zodat de poster zich kan verbergen. De poster wordt dan compleet opgenomen in zijn omgeving waardoor hij bijna onzichtbaar is.

De nieuwe bezoeker moet tactvol en geduldig zijn. Als de Shy Poster zich comfortabel voelt dan zal hij langzaam zijn ware persoonlijkheid onthullen. Toch moet je voorzichtig zijn …

Elke grote bewegingen wordt gedetecteerd door de sensoren die de deuren vervolgens laten dichtslaan!

Met speciale dank aan Alice Stewart en Jiawei van Kleef.

Auto Play

Als onderdeel van de Graphic Design Festival Breda 2015 zijn wij uitgenodigd om een nieuwe interactieve installatie te creëren voor de 3sec.gallery, een exhibitie ruimte gevestigd aan beide zijden langs de entree in een parkeergarage in Breda. In samenwerking met Koen Herfst (drummer van o.a. Armin van Buuren) hebben we een experimentele interactie gecreëerd tussen analoog en digitaal, beeld en tekst. Auto Play is een serie van 25 muziek posters die reageren op passerende auto’s, fietsers en voetgangers.