Diligentia Theater

We werden gevraagd om een humoristische postercampagne te maken voor het theater Diligentia. Wat moet je doen? Humor is niet universeel, maar bij kinderen lijkt het gevoel voor humor wel aardig hetzelfde te zijn. Dus we dachten terug aan onze jeugd, toen we snorren en baarden tekende op elke foto in oma’s roddelbladen. We gebruikten een portret van de directeur van het theater, drukten dit als een poster en we studenten en ontwerpers uitgenodigd om in te sluiten met de pret! In totaal hebben we ongeveer 100 posters die rond de stad van Den Haag hangen.

Wie is de nar?

Wie is de Nar? was een festival om aandacht te geven aan het belang van het Nederlands Theater Instituut. De identiteit bestaan ​​uit logo’s, animaties, stationair, posters, flyers, banners, folders en website. We besloten om het ontwerp de kleuren zwart wit te geven, hierdoor valt het goed op in het straatbeeld wat hoofdzakelijk gevuld is met CMYK beelden. Het symboliseert ook de culturele armoede die sterker zal groeien als gevolg van de bezuinigingen. Om dit te versterken, hebben we de Nar een sinistere grijns gegeven.


Trapped in Suburbia award
Finalist | European Design Awards
Merit | Hiiibrand Design Award